fbpx

De term VA (virtueel assistent) is een redelijk nieuw begrip en is overgevlogen uit Amerika. Steeds meer ondernemers beginnen de waarde van een samenwerking met een VA in te zien. Toch is het voor veel ondernemers ook nog nieuw en best spannend.

Het is ook best een grote stap om taken uit handen te gaan geven. En dan ook nog eens aan iemand die op afstand werkt. Zo’n grote stap roept best wel wat vragen op:
Kan iemand die op afstand werkt wel goed inspelen op waar mijn bedrijf voor staat? Is een VA wel in staat om alle taken die ik zou willen uitbesteden op te pakken? Wegen de kosten wel op tegen de baten?

What’s in it for me??

In deze blog geef ik je wat voorbeelden waarom een VA een juiste keuze kan zijn voor jou als ondernemer.

Als je een werknemer aanneemt, komen hier nog meer kosten bij kijken. Je zult een werkplek moeten regelen, een laptop / PC moeten aanschaffen. Denk aan de kantoorartikelen.

Je betaalt loon door als je werknemer ziek is. Als een VA ziek is, zal ze haar taken uitbesteden aan een andere VA óf haar taken op een later tijdstip uitvoeren.

Een VA werkt vanuit haar eigen locatie. De gewerkt uren houdt een VA bij via een timetracker. Ik gebruik de tool ‘Toggl’. Zo krijgt mijn opdrachtgever maandelijks een duidelijk overzicht van mijn gewerkte uren voor hem/haar.

Door online te werken, weet een VA veel af van alle handige online tools om nog efficiënter samen te werken. Deze expertise draagt ze over aan jou en je bedrijf, zodat ook jouw bedrijf efficiënter bezig gaat zijn.

Een VA weet hoe het is om ondernemer te zijn en heeft geen 9 tot 5 mentaliteit.
Ik merk bij mijn klanten dat ze dit erg prettig vinden.

Ja je leest het. Er zijn toch best wel wat voordelen te noemen om samen te gaan werken met een VA.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de tijd die het je oplevert ;-).

 

Twijfel jij nog of het een juiste keuze is voor jou? Of zou je het eens een maandje willen proberen?  Neem dan eens vrijblijvend contact met me op! Dan bespreken we de mogelijkheden.

Ja, ik wil meer weten!